Veelgestelde vragen voor klanten

Hoe weet ik of mijn toestel stuk is?

Het is natuurlijk vervelend als je toestel niet naar behoren werkt. Een deel van de defecten zijn echter geen defecten, maar ontstaan doordat het toestel niet op de juiste manier ingesteld wordt. Kijk daarom op de website van jouw verkoper, Belsimpel.nl, om te zien of je toestel wel echt defect is.

Ik heb schade aan mijn toestel, wat kan ik doen?

Als er schade is aan je telefoon, dan kan dit door verschillende oorzaken komen. Als je telefoon al defect was bij ontvangst, kun je hiervan een melding maken bij de verkoper. Kijk op Belsimpel.nl om te vinden hoe je dit kunt doen.

Als het defect niet door gebruikersschade is ontstaan, dan kun je gebruik maken van de fabrieksgarantie. Via de website van je verkoper: Belsimpel.nl kun je vinden hoe de garantie voor jouw toestel werkt.

Als er sprake is van val-, stoot- of waterschade, dan kun je een claim indienen onder de verzekering.

Mijn toestel is gestolen, wat kan ik doen?

Als je telefoon gestolen is, dan kun je hiervoor een claim indienen bij Tulip Assist. Je moet dan wel de Mobile Complete verzekering aangeschaft hebben. Om een claim in te dienen, klik hier.

Hoe snel wordt een schade verwerkt?

Als Tulip Assist alle benodigde gegevens binnen heeft, streven wij ernaar om binnen 5 werkdagen contact met je op te nemen over de schade. Indien er sprake is van reparatie van het toestel, dan duurt dit daarna ongeveer 10 werkdagen inclusief verzending.

Hoe snel krijg ik een vervangend toestel?

Indien de schade of diefstal heeft plaatsgevonden, controleert Tulip Assist eerst of de claim toegewezen kan worden. Dit duurt bij schade ongeveer 5 werkdagen. Een reparatie duurt daarna ongeveer 10 werkdagen inclusief verzending. Bij diefstal ontvang je binnen 3 werkdagen na het toekennen van de claim een vervangend toestel thuis.

Mijn schade is niet gedekt, wat kan ik doen?

Wanneer je schade niet is gedekt dan de verzekeraar helaas niet de reparatiekosten vergoeden. Wel kun je kijken of je jouw toestel nog zelf wil laten repareren. Zie de website van je verkoper: Belsimpel.nl voor een overzicht van de garantieprocedure.

Ik ben het niet eens met de uitkomst van het onderzoek, wat kan ik doen?

Ben je het niet eens met de uitkomst van het onderzoek van de schadevergoeding van uw telefoon? Dan kun je een klacht indienen via deze pagina. Wij vinden het erg vervelend als er problemen optreden en helpen je dan ook graag om dit probleem op te lossen.

Is mijn vervangende telefoon ook verzekerd?

Indien je een vervangende telefoon krijgt opgestuurd dan is deze wel verzekerd, indien het toestel door Tulip Assist is geleverd. Het kan voorkomen dat jouw telefoon zodanige schade heeft opgelopen dat de reparatiekosten meer bedragen dan de waarde van de telefoon. Dan kan Tulip Assist besluiten om je toestel te vervangen. Dit geldt ook voor diefstal. Je oude toestel wordt dan eigendom van de verzekeraar en je krijgt een vervangend toestel opgestuurd van hetzelfde merk en type of (indien niet meer leverbaar) van gelijkwaardige waarde met gelijkwaardige functies. Zie voor meer informatie artikel 8 van de polisvoorwaarden.

Hoe verzeker ik een nieuwe telefoon?

Wanneer je een nieuwe telefoon bij Belsimpel.nl bestelt dan kun je tegelijkertijd ook een Tulip Assist verzekering afsluiten. Dit kan zeer eenvoudig en snel, je hoeft namelijk geen extra vragenformulier in te vullen voor persoonlijke informatie. Dit heb je namelijk al ingevuld voor het bestellen van je nieuwe toestel.

Hoe snel moet ik een verzekering aanvragen?

Je dient een verzekering bij aanschaf van je telefoon aan te vragen bij Belsimpel.nl. Het is helaas niet mogelijk om dit bij Tulip Assist zelf te doen. Alleen een nieuwe telefoon kan verzekerd worden. Het is niet mogelijk om dit later alsnog te doen.

Ik heb mijn toestel al wat langer, kan ik dit nu nog verzekeren?

Het is alleen mogelijk om een toestel te verzekeren als je dit gelijk doet bij aankoop. Oudere toestellen kunnen helaas niet meer verzekerd worden. Toestellen die ergens anders dan bij Belsimpel.nl zijn besteld kunnen ook niet via Tulip Assist verzekerd worden.

Hoe kan ik opzeggen?

De opzegtermijn van de Tulip Assist verzekering is 30 dagen.

Je kunt de verzekering opzeggen door in te loggen op Mijn Tulip Assist.

Hoe werkt de betaling van de verzekering?

De premie wordt per maand vooruit betaald doormiddel van een automatische incasso. De premie wordt afgeschreven rond de 24ste van elke maand. Het enige waar jij voor hoeft te zorgen is dat er genoeg geld op je rekening staat.

Mocht het een keer voorkomen dat de automatische incasso niet lukt, dan proberen wij het na 5 dagen nog één keer. Wanneer de tweede automatische incasso ook niet lukt, vragen wij je het geld zelf over te maken. Hoe je een betalingsachterstand kan voldoen lees je hieronder. Het is belangrijk dat het geld voor de 14de van de volgende maand bij ons binnen is. Wanneer het geld niet voor deze datum binnen is vervalt de dekking totdat je de betalingsachterstand hebt voldaan.

Ik heb een betalingsachterstand, wat moet ik doen?

Wanneer je een betalingsachterstand hebt dan dien je het bedrag zelf over te maken naar: NL56INGB0007226676.

Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  • Polisnummer
  • Factuurnummer

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Je rekeningnummer kun je gemakkelijk wijzigen door te bellen naar onze klantenservice via 050 - 700 1994. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@tulipassist.nl om je rekeningnummer te wijzigen. Vergeet niet om hierbij je contactgegevens, polisnummer, soort verzekering en natuurlijk nieuwe rekeningnummer te melden.

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

Wanneer je contactgegevens wilt wijzigen kunt je dit doen door te bellen naar onze klantenservice via 050 - 700 1994 of door te mailen naar info@tulipassist.nl. Vermeld in de e-mail je nieuwe contactgegevens en je polisnummer.

Hoe geef ik een verhuizing door?

Als je bent verhuisd is het aan te raden om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Dit kun je eenvoudig doen door te bellen met onze klantenservice via 050 - 700 1994 of door te mailen naar info@tulipassist.nl. Vermeld hierbij je nieuwe huisadres en polisnummer.