Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over het afsluiten van een verzekering, verzekering & dekking, schade melden en contact opnemen.

Verzekering afsluiten

Hoe verzeker ik mijn apparaat? Een Tulip Assist-verzekering sluit je af tijdens het bestellen van je nieuwe apparaat via een aangesloten partij van Tulip Assist, zoals Belsimpel. Dit is erg eenvoudig, omdat je de benodigde gegevens al ingevuld hebt voor het bestellen van je nieuwe toestel. Zo maken we dus alles in één keer in orde!

Het is ook mogelijk om een verzekering zelf bij Tulip Assist af te sluiten via onze website.
Hoe kan ik mijn Tulip Assist-verzekering opzeggen? Je Tulip Assist-verzekering is maandelijks opzegbaar. Via je Tulip Assist-account maak je dit gemakkelijk in orde. Er geldt een opzegtermijn van 30 dagen. We leggen je hier uit hoe je dit precies doet. Ik heb een nieuw toestel, kan ik gebruik blijven maken van mijn huidige Tulip Assist-verzekering? Nee, een Tulip Assist-verzekering bij je oude apparaat is niet overdraagbaar naar je nieuwe toestel. Als je je oude apparaat niet meer gebruikt, raden we je aan om de bijbehorende apparatenverzekering op te zeggen en een nieuwe Tulip Assist-verzekering aan te vragen voor je nieuwe apparaat. Houd er rekening mee dat apparaten die niet bij een aangesloten partij gekocht zijn, niet verzekerd kunnen worden.

Bij een vervangend apparaat dat je krijgt na het schademeldingsproces, wanneer blijkt dat je originele apparaat niet meer te repareren is, gelden andere voorwaarden. Het vervangende apparaat dat je van Tulip Assist ontvangt, blijft verzekerd volgens de originele polisvoorwaarden.
Hoe betaal ik voor mijn verzekering? De premie betaal je per maand vooruit door middel van een automatische incasso. De premie wordt altijd vóór de 1e kalenderdag van de maand afgeschreven. Zelf hoef je hier niets voor te doen!

Mocht het voorkomen dat de automatische incasso niet lukt, dan proberen wij het na 5 dagen nog eens. Mislukt ook de tweede automatische incasso, dan vragen wij je het geld zelf over te maken. De maandpremie dient dan voor de 14de van de maand betaald te zijn om verzekerd te blijven. We laten je dit natuurlijk op tijd weten per e-mail.

Is de betaling niet voor de 14de van de maand voldaan, dan vervalt de dekking van de verzekering op de 15e dag van de kalendermaand met terugwerkende kracht vanaf de 1ste dag van deze kalendermaand. Je hebt vervolgens nog maximaal 14 dagen de tijd om de achterstallige premie te betalen. De verzekering wordt dan weer actief op de dag dat je de betalingsachterstand hebt voldaan. Hebben wij binnen deze 14 dagen niet de achterstallige premie ontvangen, dan beëindigen wij definitief je verzekering.

Heb je problemen met het betalen van je premie of ben je het niet eens met de afschrijving van je premie? Voor meer informatie over financiële problemen kan je terecht bij Geldfit. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Zie voor meer informatie artikel 9 van de polisvoorwaarden.
Hoe betaal ik mijn premieachterstand? Bij een betalingsachterstand maak je zelf het bedrag over naar NL56INGB0007226676 t.n.v. Tulip Assist. Vermeld hierbij je polisnummer en het factuurnummer in de omschrijving. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen? Als je persoonlijke gegevens gewijzigd zijn, raden wij je aan dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Log hiervoor in op je Tulip Assist-account en ga naar Mijn gegevens. Klik vervolgens op de knop Gegevens wijzigen en pas je gegevens aan.

Is je e-mailadres of rekeningnummer gewijzigd? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice om dit aan te passen. Voor het wijzigen van je e-mailadres kun je dit ook per mail aan ons doorgeven.

Je kunt je gegevens altijd wijzigen door te bellen naar onze klantenservice via 050-7001994 of door te mailen naar info@tulipassist.nl. Vermeld in de e-mail je contactgegevens, je polisnummer en het type verzekering dat je hebt.
Hoe kan ik mijn Tulip Assist-account activeren? Activeer gemakkelijk je account op deze pagina. Houd er rekening mee dat je het e-mailadres waarmee je de verzekering hebt afgesloten invult.

Verzekering & dekking

Wat dekt mijn Tulip Assist-verzekering? Tulip Assist biedt twee verschillende verzekeringen aan.

Met de Mobile Essential-verzekering ben je verzekerd tegen stoot-, val- en waterschade. Diefstal wordt niet door deze verzekering gedekt.

Met de Mobile Complete-verzekering ben je naast materiële schade ook verzekerd tegen diefstal van je apparaat. Verder ben je in het geval van diefstal ook verzekerd tegen gesprekskosten en internetkosten als gevolg van misbruik van je mobiele apparatuur door derden. De kosten worden vergoed tot maximaal €1000,- en tot uiterlijk 24 uur na de diefstal.

Meer informatie over de dekking van je Tulip Assist-verzekering vind je in artikel 2 van de polisvoorwaarden.
Maar ik heb toch al een inboedelverzekering? Als je een inboedelverzekering hebt waarbij je mobiele apparatuur gedekt is, dan zijn meestal alleen ongevallen in en rond je huis verzekerd. In het geval van een aanvullende dekking voor buitenhuisrisico, wordt vaak niet het volledige bedrag gedekt en is het dekkingsgebied wellicht beperkt.

De Tulip Assist-verzekering is speciaal ontwikkeld voor het verzekeren van je mobiele apparatuur, waarbij schade of diefstal buitenshuis én in het buitenland gedekt is.
Wat kost de Tulip Assist-verzekering? Het type toestel bepaalt de maandelijkse premie. Op de website van de verkoper waarbij je je Tulip Assist-verzekering hebt aangevraagd, vind je de precieze premie voor jouw toestel, inclusief 21  assurantiebelasting.

Bij aanschaf van de Tulip Assist-verzekering zijn de eerste 3 maanden gratis en kun je op ieder moment de verzekering opzeggen.
Wat is de looptijd van mijn Tulip Assist-verzekering? Je verzekering loopt automatisch door tot je hem zelf opzegt. De maximale looptijd van een Tulip Assist-verzekering is 5 jaar, daarna wordt de verzekering automatisch beëindigd.

Let op! Als je een verzekering hebt afgesloten voor een toestel in combinatie met een abonnement, dan loopt de verzekering ook door tot je deze zelf opzegt, ook als je abonnement al is beëindigd.
Aan wie worden de verzekeringen verleend? Iedereen van 18 jaar en ouder die een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland heeft, kan deze verzekering afsluiten. Ook zijn er Tulip Assist-verzekeringen voor rechtspersonen die hun vaste zetel in Nederland hebben. Aan wie worden de verzekeringen niet verleend? In de volgende situaties wordt een verzekering niet verleend:
  • Als er sprake is van een negatieve persoons- of kredietregistratiecheck bij bijvoorbeeld het Bureau Krediet Registratie (BKR) of een andere kredietbeoordelaar.
  • Als wij in het verleden al eerder een verzekering van jou hebben afgewezen of beëindigd.
Wat dekt mijn verzekering niet? Je bent niet verzekerd tegen onder andere schade veroorzaakt door slijtage, onvoldoende zorg, onverantwoordelijk gedrag en opzet. In hoofdstuk 2 van de polisvoorwaarden kun je precies lezen wat de verzekering wel en niet dekt. Waar is mijn product gedekt? De dekking van Tulip Assist is wereldwijd, gedurende de looptijd van de verzekering. Bij welke verzekeraar ben ik verzekerd? U bent verzekerd bij Tulip Assist Assurance Limited. U vindt meer informatie over deze verzekeraar in de polisvoorwaarden.

Schade melden & Proces schademelding

Ik heb schade aan mijn apparaat, wat kan ik doen? Werkt je apparaat niet naar behoren? We helpen je direct! In veel gevallen blijkt de telefoon niet kapot te zijn, maar ontstaat het defect doordat het apparaat niet op de juiste manier is ingesteld. Via de website van Belsimpel helpen we je om te kijken of het toestel echt defect is of dat je het probleem zelf kunt oplossen.

Is er bij ontvangst van je telefoon al schade aan het apparaat of blijkt er later sprake te zijn van een fabrieksfout? Maak hier dan direct een melding van bij de verkoper.

In het geval van val-, stoot- of waterschade of diefstal meld je via je Tulip Assist-verzekering de schade bij ons. Alle informatie over het indienen van je schademelding en de afhandeling ervan vind je onder Schade melden
Mijn apparaat is gestolen, wat kan ik doen? Zorg ervoor dat je simkaart is geblokkeerd, zodat je dure gespreks- en internetkosten voorkomt. Op onze website leggen we je uit hoe je dit per provider doet. Daarnaast dien je zo snel mogelijk aangifte van de diefstal te doen bij de politie.

Heb je de Mobile Complete-verzekering? Meld dan vervolgens bij ons de diefstal van je apparaat via je Tulip Assist-account. Alle informatie over het indienen van je schademelding en de afhandeling ervan vind je onder Schade melden.
Hoe schakel ik Find My iPhone (FMI) uit? Moet je je toestel ter reparatie opsturen, schakel dan eerst de Find My iPhone-functie uit. Anders kan je apparaat niet volledig hersteld worden.

De Find My iPhone-functie schakel je via het toestel zelf of via iCloud uit. Hieronder leggen we je stap voor stap uit hoe je dit doet.

Let op: Schakel je de Find My iPhone-functie uit via iCloud, dan worden ook alle bestanden op je telefoon verwijderd!

Zoek mijn iPhone uitschakelen via je toestel
  1. Tik op Instellingen;
  2. Scroll naar beneden en tik op iCloud;
  3. Scroll naar beneden en tik op Zoek mijn iPhone;
  4. Tik op het schuifje naast Zoek mijn iPhone;
  5. Vul het wachtwoord van je Apple ID in en tik op Schakel uit;
  6. Zoek mijn iPhone is nu uitgeschakeld!

Zoek mijn iPhone uitschakelen via iCloud
  1. Ga naar iCloud.com en log in met je Apple ID;
  2. Tik op Zoek iPhone;
  3. Tik bovenaan op Alle apparaten en selecteer je apparaat;
  4. Tik op Wis iPhone om je iPhone uit FMI te verwijderen;
  5. Log in met je Apple ID;
  6. Vul je antwoorden in en tik op Ga door;
  7. Vul eventueel je telefoonnummer en bericht in;
  8. Tik op Gereed;
  9. Tik op OK;
  10. Tik op Verwijder uit account;
  11. Tik op Verwijder;
  12. Zoek mijn iPhone is nu uitgeschakeld en alle bestanden zijn van je toestel verwijderd!

Is het nog niet gelukt om Zoek Mijn iPhone uit te schakelen? Geen zorgen! Bij Belsimpel leggen we in een duidelijke video uit hoe je Zoek Mijn iPhone uitschakelt.
Hoe reset ik mijn apparaat? Voor de reparatie van je telefoon of ander mobiel appparaat, moet het toestel teruggezet worden naar fabrieksinstellingen. Hierbij verwijder je alle bestanden, gegevens en instellingen van je toestel.

Maak dus eerst een back-up van al je bestanden op je toestel, zodat deze niet verloren gaan en je ze later weer terug op je telefoon kan zetten. Via onderstaande links leggen we uit hoe je dit doet.

Reset vervolgens je telefoon of tablet. Via de links hieronder leggen we uit hoe je dat doet. Kom je er niet uit? Je vindt via de links ook video's per telefoonmerk.
Wat is de status van mijn schademelding? De status van je schademelding vind je onder Mijn schademeldingen. Log hiervoor in op je persoonlijke Tulip Assist-account en ga naar Mijn schademeldingen. Klik vervolgens op de betreffende schademelding om de status te zien. Hoe snel wordt een schademelding verwerkt? Na ontvangst van jouw toestel sturen wij deze op naar het reparatiebedrijf. Zij onderzoeken het toestel en stellen gemiddeld binnen 10 werkdagen een schaderapport op. Vervolgens beoordelen wij binnen 2 werkdagen je schademelding. Als wij je schademelding goedkeuren, wordt je toestel binnen 5 tot 7 werkdagen gerepareerd. In het geval van een vervangend toestel ontvang je deze binnen 2 werkdagen van ons.

De gemiddelde duur van het reparatieproces ligt dus rond de 20 werkdagen.

Onder Schade melden leggen we je verder uit hoe het reparatieproces verloopt en hoe lang dit duurt.
Hoe snel krijg ik een vervangend product? Na ontvangst van jouw apparaat sturen wij deze op naar het reparatiebedrijf. Zij onderzoeken deze en stellen gemiddeld binnen 10 werkdagen een schaderapport op. Vervolgens beoordelen wij binnen 2 werkdagen je schademelding. Als wij je schademelding goedkeuren, wordt je toestel binnen 5 tot 7 werkdagen gerepareerd. In het geval van een vervangend apparaat ontvang je deze binnen 2 werkdagen van ons.

De gemiddelde duur van het reparatieproces ligt dus rond de 20 werkdagen.

Onder Schade melden leggen we je verder uit hoe het reparatieproces verloopt en hoe lang dit duurt.
Kan ik een leentoestel krijgen? Tulip Assist biedt geen leentoestellen aan. We doen wel ons uiterste best om je telefoon zo snel mogelijk te repareren. De gemiddelde duur van het reparatieproces duurt ongeveer 20 dagen:

Na ontvangst van jouw apparaat sturen wij deze op naar het reparatiebedrijf. Zij onderzoeken deze en stellen gemiddeld binnen 10 werkdagen een schaderapport op. Vervolgens beoordelen wij binnen 2 werkdagen je schademelding. Als wij je schademelding goedkeuren, wordt je toestel binnen 5 tot 7 werkdagen gerepareerd. In het geval van een vervangend apparaat ontvang je deze binnen 2 werkdagen van ons.

Onder Schade melden leggen we je verder uit hoe het reparatieproces verloopt en hoe lang dit duurt.
Hoe lever ik extra informatie aan? Aanvullende informatie voor je schademelding kun je zelf via je Tulip Assist-account aanleveren. Log in op je account en ga naar Mijn schademeldingen. Klik op de knop Bestanden toevoegen bij je schademelding en voeg het bestand met de extra informatie toe.

Het is ook mogelijk om de extra informatie per e-mail aan te leveren. Stuur in dat geval de aanvullende informatie naar info@tulipassist.nl.
Is mijn vervangend apparaat ook verzekerd? Het vervangende apparaat dat je van Tulip Assist ontvangt, is ook verzekerd volgens de originele polisvoorwaarden. Mijn schade is niet gedekt, wat kan ik doen? Dekt de Tulip Assist-verzekering de schade aan je toestel niet, dan krijg je de reparatiekosten niet vergoed. Het is wel mogelijk om je toestel via Tulip Assist alsnog te laten repareren. De reparatiekosten moet je in dat geval dan zelf betalen. Ik ben het niet eens met de uitkomst van het onderzoek, wat kan ik doen? We helpen je graag om dit op te lossen. We helpen je graag om dit op te lossen. Als je het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek voor de schadevergoeding van je telefoon, dien hier dan je bezwaar in.

Contact

Hoe neem ik contact op met Tulip Assist? Alle contactgegevens van Tulip Assist vind je op deze pagina.