Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Wij vinden het belangrijk dat je goed geholpen wordt en dat je altijd op een uitstekende service kunt rekenen. Daar hoort ook bij dat we je graag willen helpen problemen op te lossen wanneer je niet tevreden bent. Via deze klachtenprocedure kun je je probleem, suggestie of klacht bij ons indienen. Zo kunnen wij je helpen met jouw vraag, en kun jij ons helpen onze service te verbeteren.

Als je er niet met onze klantenservice uit bent gekomen dan kan je een officiële klacht indienen door onderstaande gegevens naar ons te sturen.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Tulip Assist en daarover een klacht hebt dan kan je deze klacht aan ons voorleggen. Wij zullen ons uiterste best doen om je klacht naar tevredenheid af te handelen. Als je een klacht indient dan is het belangrijk om onderstaande gegevens te vermelden:

  • Naam, adres, woonplaats
  • Telefoonnummer en e-mailadres
  • Polisnummer
  • Duidelijke omschrijving van de klacht
  • De door jou gewenste oplossing voor je klacht

Je kunt de klacht per versturen naar:

klachten@tulipassist.nl

Of per post versturen naar:

Tulip Assist
Afdeling Klachtenafhandeling
Antwoordnummer 1014
9700 VC Groningen

Hoe kan ik een bezwaar indienen?

Het kan voorkomen dat je het niet eens bent met de afwijzing van je schademelding en dat jij van mening bent dat de schade of diefstal wel gedekt is. Je kan dan bezwaar maken tegen deze afwijzing. Een bezwaar is een reactie op een inhoudelijke beslissing die Tulip Assist genomen heeft waar jij het niet mee eens bent. Bijvoorbeeld een afwijzing of een toewijzing van je claim. Als je een bezwaar indient dan is het belangrijk om onderstaande gegevens te vermelden:

  • Naam, adres, woonplaats
  • Telefoonnummer en e-mailadres
  • Polisnummer
  • Duidelijke argumenten waarom jij vindt dat de schademelding wel gedekt is
  • De door jou gewenste oplossing

Je kunt de klacht per versturen naar:

bezwaar@tulipassist.nl

Of per post versturen naar:

Tulip Assist
Afdeling Bezwaar
Antwoordnummer 1014
9700 VC Groningen

Doorlooptijd

Het streven is altijd om klachten en bezwaren zo snel mogelijk af te handelen. Wij zullen binnen 15 werkdagen reageren op je bericht. Als er meer tijd nodig is om je klacht of bezwaar af te handelen dan laten wij dit zo spoedig mogelijk weten en zullen wij aangeven wanneer wij met een beslissing zullen komen. Tussentijds word je per e-mail of telefonisch op de hoogte gehouden van de stand van zaken.

Mijn klacht of bezwaar is niet naar tevredenheid afgehandeld

Het kan natuurlijk voorkomen dat je vindt dat je klacht of bezwaar niet naar tevredenheid is afgehandeld. Neem in dit geval altijd contact op met onze klantenservice om de klacht te bespreken. Wij zullen dan samen naar een oplossing zoeken.

Klantenservice Tulip Assist
T: 050 700 1994
E: info@tulipassist.nl
I: www.tulipassist.nl

Je kan er ook voor kiezen om je klacht rechtstreeks aan de verzekeraar/maker voor te leggen via:

Tulip Assist Assurance Limited
3rd Floor, Development House
St. Anne Street
Floriana FRN 9010
Malta

Mocht je er toch niet uitkomen met Tulip Assist dan kan jij je klacht of bezwaar voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) in Den Haag. Het Kifid zal de beslissing van Tulip Assist nogmaals toetsen. Zij kijken hiervoor naar de argumenten die jij hebt aangedragen en de argumenten die door Tulip Assist zijn aangedragen. Het is daarom belangrijk dat je duidelijk en gemotiveerd in je klacht of bezwaar aangeeft waar je ontevreden over bent.

Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Nederland
Website Kifid

Of via:

Office of the Arbiter
11, St. Paul Street
Valletta VLT 1210
Malta
Website Artbiter Malta

Indien alle bovenstaande stappen geen gewenst en tevreden resultaat hebben opgeleverd dan kun jij je wenden tot de bevoegde Nederlandse rechter.