Simkaart blokkeren

In geval van verlies of diefstal van uw telefoon is het belangrijk om zo snel mogelijk uw simkaart te blokkeren. Zo voorkomt u dat anderen op uw kosten kunnen bellen of sms’en. Het verschilt per provider op welke manier u uw simkaart kunt blokkeren. Hieronder vindt u alle providers op een rijtje:

Provider Via internet Telefonisch
Ben Inloggen via IkBen 0900 - 0401405 (€ 0,35 cent per gesprek)
vanuit het buitenland: +31 6 2400 1405
+31 6 2400 1400 (standaard tarief)
Hi Inloggen via Mijn Hi 0800 - 0105 of 1200 (gratis)
Vanuit het buitenland: +31 6 1200 1200
hollandsnieuwe Inloggen via Mijn hollandsnieuwe 0900 - 0324 (€ 0,15 per minuut)
KPN Inloggen via Mijn KPN 0800 - 0105 of 1200 (gratis)
vanuit het buitenland: +31 6 1200 1200
Simpel Inloggen via Mijn Simpel 0900 - 1418 (€ 0,35 per gesprek)
vanuit het buitenland: +31 624 001 480
Simyo Inloggen via Mijn Simyo 0800 - 8007 (gratis)
vanuit het buitenland: +31 202 003 007.
Tele 2 Inloggen via Mijn Tele2 0800 - 2199
vanuit het buitenland: +31 6 4019 2025
Telfort Inloggen via Mijn Telfort 0900 - 9596 (€ 0,50 per gesprek, plus abonnementskosten)
vanuit het buitenland: +31 887 650 200
T-Mobile Inloggen via My T-Mobile 0800 - 8104 of 1200
vanuit het buitenland: +31 6 2400 1200
zakelijk: 0800 - 7112
vanuit het buitenland: +31 6 2400 7112
Vodafone Inloggen via My Vodafone 06 - 54 500 100
vanuit het buitenland: +31 6 5450 0100

Ben

Via internet:
Inloggen via IkBen
Telefonisch:
0900 - 0401405 (€ 0,35 cent per gesprek)
vanuit het buitenland: +31 6 2400 1405
+31 6 2400 1400 (standaard tarief)

Bij Ben kunt u direct en gemakkelijk uw simkaart blokkeren via uw persoonlijke 'Ik Ben'-pagina. Deze pagina kunt u vinden wanneer u inlogt op de site van Ben. U kunt ook bellen met de Ben klantenservice voor sim only abonnees 0900 - 0401405 (€ 0,35 cent per gesprek). Vanuit het buitenland Is de klantenservice te bereiken op +31 6 2400 1405. Prepaid klanten kunnen bellen naar +31 6 2400 1400 (standaard tarief). U kunt uw simkaart 24 uur per dag bij de klantenservice van Ben laten blokkeren.

Hi

Via internet:
Inloggen via Mijn Hi
Telefonisch:
0800 - 0105 of 1200 (gratis)
Vanuit het buitenland: +31 6 1200 1200

Bij Hi kunt u zelf uw simkaart blokkeren via Mijn Hi. Wilt u een nieuwe simkaart aanvragen dan kan dit ook gemakkelijk door in te loggen op Mijn Hi. Hier kunt u ook uw simkaart deblokkeren voor als u uw simkaart weer heeft terug gevonden. Lukt het niet om via internet uw simkaart te (de)blokkeren, dan kunt u terecht bij de klantenservice van Hi door gratis te bellen naar 0800 - 0105 of 1200 (vanaf vaste telefoon 06-12001200).

hollandsnieuwe

Via internet:
Inloggen via Mijn hollandsnieuwe
Telefonisch
0900 - 0324 (€ 0,15 per minuut)

U kunt via uw persoonlijke account op Mijn hollandsnieuwe uw simkaart snel en gemakkelijk blokkeren. Zakelijke klanten kunnen inloggen via Mijn hollandsnieuwe zakelijk. Dit is de enige manier waarop u ’s nachts of in het weekend uw simkaart kun blokkeren. Wanneer u op werkdagen niet in de buurt bent van een computer met internetverbinding dan kunt u terecht bij de klantenservice van hollandsnieuwe 0900 - 0324 (€ 0,15 per minuut) te bereiken tussen 09:00-17:00 uur.

KPN

Via internet:
Inloggen via Mijn KPN
Telefonisch:
0800 - 0105 of 1200 (gratis)
vanuit het buitenland: +31 6 1200 1200

Via Mijn KPN kunt uw zelf direct uw simkaart blokkeren in geval van verlies of diefstal. Hier kunt u ook uw simkaart opnieuw aanvragen of deblokkeren. Mocht het niet lukken om uw simkaart via internet te blokkeren, dan kunt u bellen met de klantenservice van KPN. Ze zijn gratis te bereiken op 0800 - 0105 of 1200 (vanaf vaste telefoon: 06-12001200).

Simpel

Via internet:
Inloggen via Mijn Simpel
Telefonisch:
0900 - 1418 (€ 0,35 per gesprek)
vanuit het buitenland: +31 624 001 480

In het geval van diefstal of verlies kunt u via uw persoonlijke pagina op Mijn Simpel snel en eenvoudig uw simkaart blokkeren. Ook kunt u terecht bij de klantenservice 0900 - 1418 (€ 0,35 per gesprek).

Simyo

Via internet:
Inloggen via Mijn Simyo
Telefonisch:
0800 - 8007 (gratis) vanuit het buitenland: +31 202 003 007.

Bij Simyo kunt u heel gemakkelijk zelf uw simkaart blokkeren door in te loggen op Mijn Simyo. Wanneer u bent ingelogd kunt u terecht onder het tabblad ‘Mijn instellingen & simkaart’. Klikt u hierop, dan kunt u direct uw simkaart blokkeren. Vindt u uw simkaart weer terug dan kunt u deze via MijnSimyo ook weer eenvoudig deblokkeren. Wilt u toch liever bellen? Dan kan dit door te bellen naar 0800 - 8007 (gratis) . Zit u in het buitenland dan is de klantenservice te bereiken op +31202003007.

Tele 2

Telefonisch:
0800 - 2199
vanuit het buitenland: +31 6 4019 2025

Als u uw simkaart bij Tele2 wilt laten blokkeren kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week bellen met de klantenservice via 0800 - 2199. Zij blokkeren voor u uw simkaart en kunnen ook een nieuwe simkaart voor uw aanvragen indien dit nodig is. Bent u in het buitenland? Dan kunt u direct bellen naar +31640192025.

Telfort

Via internet:
Inloggen via Mijn Telfort
Telefonisch:
0900 - 9596 (€ 0,50 per gesprek, plus abonnementskosten)
vanuit het buitenland: +31 887 650 200

Blokkeer uw simkaart snel en direct door in te loggen op uw Mijn Telfort-pagina. Zakelijke klanten kunnen inloggen op Mijn Telfort Zakelijk. Als u bellen toch handiger vindt, dan kunt u bij de klantenservice van Telfort terecht. Via het keuze menu van 0900 - 9596 (€ 0,50 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten) kunt u 24/7 uw simkaart blokkeren. Vanuit het buitenland is de klantenservice te bereiken op +31887650200.

T-Mobile

Via internet:
Inloggen via My T-Mobile
Telefonisch:
0800 - 8104 of 1200
vanuit het buitenland: +31 6 2400 1200
zakelijk: 0800 - 7112
zakelijk vanuit het buitenland: +31 6 2400 7112

U kunt helemaal zelf uw simkaart blokkeren via My T-Mobile en T-Mobile Beheer voor zakelijke klanten. Wilt u liever bellen? Bel dan gratis naar de klantenservice van T-Mobile 0800 - 8104 of 1200 (vanaf vast nummer 06 - 2400 1200). Zakelijke klanten kunnen gratis bellen naar 0800 - 7112. Wanneer u in het buitenland zit is de klantenservice te bereiken op +31 6 2400 1200 en zakelijke klanten +31 6 2400 7112.

Vodafone

Via internet:
Inloggen via My Vodafone
Telefonisch:
06 - 54 500 100
vanuit het buitenland: +31 6 5450 0100

Bent u klant bij Vodafone dan kunt u gemakkelijk en snel uw simkaart blokkeren via My Vodafone. Daarnaast kunt u ook gemakkelijk bellen naar 06-54 500 100. Wanneer u als klant gebruik maakt van Vodafone Mobile Protect dan raadt Vodafone aan om uw persoonlijke gegevens van uw telefoon te wissen voordat u uw simkaart blokkeert. Dit kunt u gemakkelijk doen vanaf uw computer. Log in op My Vodafone en check waar uw telefoon op dit moment is. Vergrendel uw telefoon en wis daarna uw persoonlijke gegevens.