Schade of diefstal melden

Heeft je apparaat schade opgelopen of is deze gestolen? Vervelend! Meld de schade of diefstal online bij ons en wij gaan direct voor je aan de slag. Op deze manier kun je hopelijk weer snel gebruik maken van je apparaat.

Schade melden

Schade of diefstal van je apparaat meld je online via je persoonlijke Tulip Assist-account. Log in op je account met je e-mailadres en wachtwoord en ga naar Mijn schademeldingen. Klik vervolgens op Schade melden en vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in.

Zodra je het schadeformulier hebt ingevuld, ontvang je van ons een e-mail met verdere instructies. Per geval verschilt namelijk wat we nodig hebben.

Als je alle informatie ingestuurd hebt, beginnen wij met de afhandeling van je schademelding. In de tussentijd houden we je natuurlijk per mail op de hoogte!

Activeren

Om melding te maken van schade of diefstal, heb je een geactiveerd Tulip Assist-account nodig. Ga hiervoor naar Activeren en vul het e-mailadres in dat je hebt gebruikt bij je bestelling. Je ontvangt vervolgens van ons een mail om je wachtwoord in te stellen en daarmee je account te activeren!

Afhandelen schademelding

Om snel weer mobiel bereikbaar te zijn, doen wij er alles aan om je claim zo snel mogelijk af te handelen. Hieronder laten we zien hoe we je schademelding behandelen en hoe het reparatieproces verloopt. Daarnaast leggen we uit welke informatie we van jou nodig hebben en hoe lang de afhandeling van je claim gemiddeld duurt.

  1. Schade melden
    Schade van je apparaat meld je via je persoonlijke Tulip Assist-account bij Mijn Schademeldingen. Klik hier op Schade Melden en vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in.

  2. Aanvullende informatie aanleveren
    Zodra je het schadeformulier hebt ingevuld, ontvang je van ons een e-mail met verdere instructies. Hierin staat wat je moet doen om je schademelding compleet te maken.

    Schade aan je apparaat
    • Schakel de Find my iPhone-functie uit voordat je het apparaat naar ons opstuurt. Hier wordt stapsgewijs uitgelegd hoe je dat doet.
    • Maak een back-up van de gegevens en bestanden op je apparaat. Voor de reparatie van je apparaat moet namelijk het apparaat terug naar fabrieksinstellingen gezet worden. Dit wordt ook wel een reset van je apparaat genoemd. Hierbij worden alle gegevens en bestanden van het apparaat gewist. Met een back-up zet je deze gegevens later weer terug op je apparaat.
    • Zet je apparaat terug naar de fabrieksinstellingen, zodat wij deze in behandeling kunnen nemen. We leggen je op de Veelgestelde vragen pagina precies uit hoe je je apparaat op de juiste manier reset.
      Let op: Het is niet voldoende om je apparaat te resetten via een knoppencombinatie.

      • Is de schade aan je apparaat zodanig dat je geen reset van je apparaat kunt uitvoeren? Stuur dan deze gewoon naar ons op ook als is de reset niet uitgevoerd. Het is wel mogelijk dat het reparatiebedrijf dit alsnog doet.
    • Stuur je beschadighet apparaat naar ons op in de originele verpakking van het apparaat. Heb je de originele verpakking niet meer, dan kun je een alternatief stevig doosje gebruiken waarin het apparaat goed beschermd is.

  3. apparaat gaat ter reparatie
    Zodra wij je apparaat hebben ontvangen, stuurt Tulip Assist deze op naar een professioneel reparatiebedrijf. Hier wordt de schade aan het apparaat onderzocht en wordt er binnen 10 werkdagen een schaderapport opgesteld.

  4. Schademelding beoordelen
    Na ontvangst van het schaderapport van het reparatiebedrijf beoordeelt Tulip Assist of de schade binnen de dekking van je polis valt. Bij goedkeuring van de schademelding wordt je apparaat gerepareerd of vervangen, dit is afhankelijk van de schade.

    Het is ook mogelijk dat er nog extra informatie nodig is voor de beoordeling van de schademelding. De aanvullende informatie vragen we per e-mail bij je op.

    Om de extra informatie bij ons aan te leveren log je in op je persoonlijke Tulip Assist-account. Onder Mijn schademeldingen kun je de melding van je schade terugvinden en de status ervan. Klik op Bestanden toevoegen om het bestand met de aanvullende informatie aan je schademelding toe te voegen.
    Je kunt de extra informatie ook per mail naar info@tulipassist.nl sturen, dan voegen wij het toe aan je schademelding.

    Je schademelding wordt gemiddeld binnen twee werkdagen beoordeeld. We houden je hiervan per mail op de hoogte!

  5. Schademelding goedgekeurd?
    Zodra we je schademelding hebben goedgekeurd, geven we het reparatiebedrijf akkoord om het apparaat te repareren. De reparatie duurt gemiddeld 5 tot 7 werkdagen. Is de schade aan je apparaat onherstelbaar, dan krijg je binnen 2 werkdagen een gelijkwaardig vervangend apparaat toegestuurd.

    Bij goedkeuring van je schademelding wordt altijd het eigen risico in rekening gebracht. De kosten voor de reparatie of het vervangenhet apparaat worden door Tulip Assist gedekt. Tijdens de looptijd van de verzekering keert Tulip Assist maximaal twee keer de aanschafwaarde van je apparaat uit.

Diefstal melden

Afhandelen diefstalmelding

Om snel weer mobiel bereikbaar te zijn na diefstal van je apparaat, doen wij er alles aan om je claim zo snel mogelijk af te handelen. Hieronder laten we zien hoe we je diefstalmelding behandelen en welke informatie we van jou nodig hebben. Daarnaast leggen we je uit hoe lang de afhandeling van je claim gemiddeld duurt, zodat je precies weet waar je aan toe bent!

  1. Diefstal melden
    Diefstal van je apparaat meld je via je persoonlijke Tulip Assist-account bij Mijn Schademeldingen. Klik hier op Schade Melden en vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in.

  2. Aanvullende informatie aanleveren
    Zodra je het schadeformulier hebt ingevuld, ontvang je van ons een e-mail met verdere instructies. Hierin staat wat je moet doen om je diefstalmelding compleet te maken.

    Diefstal van je apparaat
    Stuur ons een kopie van de aangifte die je gedaan hebt bij de politie en zorg ervoor dat het IMEI-nummer er op staat. De aangifte upload je bij de diefstalmelding zodra je bent ingelogd op je persoonlijke Tulip Assist-account. Onder Mijn schademeldingen kun je de melding van de diefstal terugvinden en de status ervan. Via de knop Bestanden toevoegen voeg je het afschrift van je aangifte toe aan de diefstalmelding.

  3. Diefstalmelding beoordelen
    Zodra je diefstalmelding compleet is en de aangifte bij ons binnen is, beginnen wij met de beoordeling ervan. Dit duurt gemiddeld twee werkdagen en we houden je hiervan per mail op de hoogte!

    Het is ook mogelijk dat er nog extra informatie nodig is voor de beoordeling van de diefstalmelding. De aanvullende informatie vragen we per e-mail bij je op. Om de extra informatie vervolgens bij ons aan te leveren log je in op je persoonlijke Tulip Assist-account. Onder Mijn schademeldingen kun je de diefstalmelding terugvinden en de status ervan. Klik op Bestanden toevoegen om het bestand met de aanvullende informatie aan je schademelding toe te voegen. Je kunt de extra informatie ook per mail naar info@tulipassist.nl sturen, dan voegen wij het toe aan je schademelding.

  4. Schademelding goedgekeurd?
    Hebben we je diefstalmelding goedgekeurd, dan krijg je binnen 2 werkdagen een gelijkwaardig vervangend apparaat toegestuurd.

    Bij goedkeuring van je diefstalmelding wordt altijd het eigen risico in rekening gebracht. De kosten voor het vervangen van het apparaat worden door Tulip Assist gedekt. Tijdens de looptijd van de verzekering keert Tulip Assist maximaal twee keer de aanschafwaarde van je apparaat uit